קום התהלך בארץ • על 'הפורום לפיתוח התיירות החרדית' שמעתם כבר?

על פי סקר שביצע האגף לעידוד תיירות פנים במשרד התיירות בשנת 2013 לבחינת הרגלי הנופש של המגזר החרדי, 57% מהנשאלים הצהירו שיצאו לחופשה בארץ הכוללת לינה. 59% מתוכם לנו באכסון מוכר
קובי פינקלר No Comments on קום התהלך בארץ • על 'הפורום לפיתוח התיירות החרדית' שמעתם כבר?
על פי סקר שביצע האגף לעידוד תיירות פנים במשרד התיירות בשנת 2013 לבחינת הרגלי הנופש של המגזר החרדי, 57% מהנשאלים הצהירו שיצאו לחופשה בארץ הכוללת לינה. 59% מתוכם לנו באכסון מוכר
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היום (רביעי) יזם ואירח משרד התיירות את 'פורום לפיתוח התיירות במגזר החרדי' שנוסד בהובלת שר התיירות יריב לוין, שר הבריאות יעקב ליצמן, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, נציגי רשויות מקומיות, ראשי עמותות תיירות, נציגי חברות תיירות המשווקות נופש למגזר החרדי, ואנשי מדיה וייעוץ אסטרטגי למגזר החרדי במטרה ליזום פרוייקטים תיירותיים למגזר החרדי.

שר התיירות יריב לוין אמר בכינוס כי "הציבור החרדי יוצא ומטייל יותר ויותר ברחבי הארץ. זהו ציבור שיכול להניע באופן מאוד משמעותי את תיירות הפנים ויש להתאימה גם לצרכיו. למשל בשטחים ציבוריים ובחדרי מלון גדולים יותר, או בהקמה של חדרי אכסון במירון, שדווקא בו יש מעט מאוד חדרי אירוח".

לדבריו, "נדרשת גם התאמה של המוצר התיירותי עצמו לתייר החרדי. אנחנו נאתר את המקומות הרלוונטיים ונוודא כי יותאמו לציבור זה, החל מרמת הסרטונים שיוצגו באתרים ובאטרקציות ובכל דבר שיאפשר לחרדים לנפוש בשלווה ובביטחון בהתאם לאורח חייהם".

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר כי "אני מברך על יוזמת שר התיירות ידידי ח"כ יריב לוין, לקידום ופיתוח תחומי התיירות לציבור החרדי. מדובר בנושא בעל חשיבות, שעד היום לא ניתן לו מענה מספק מצד המדינה. לציבור החרדי כוח תיירותי עצום, הן בתיירות פנים והן בתיירות חוץ וזה הזמן לתת לכך משקל נכון ולהביא לקידומו תוך התאמה לצרכי הציבור החרדי ואורח חייו".

יעקב ליצמן קול חי 2

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר כי "האירוע הזה הוא אירוע מכונן כי הוא אירוע נורמלי מקצועי רגיל של חרדים שמדברים על כלכלה. כל הגישה של המדינה אל הציבור החרדי היא אנכרוניסטית. צריך לשלב את הציבור החרדי בכל תחומי התעסוקה, לרבות בתיירות. משרד התיירות הבין שמועמד לקורס מורה דרך, בוגר 12 שנות לימוד בישיבה, אינו פחות טוב מכל אחד אחר, ולעתים קרובות ההיפך. האירוע הזה מכונן כי הוא מראה את הדרך הנכונה לשתף את הציבור החרדי, שרבים בו רוצים להתפרנס בכבוד מבלי שיטילו עליו סטיגמות".

ממשרד התיירות נמסרו פרטים נוספים אודות רעיון הפורום יחד עם נתונים מענינים על המגזר החרדי. "משרד התיירות פועל רבות על מנת להגדיל את היקף היציאה לנופש של המגזר החרדי בישראל. בתוך כך, החליט שר התיירות, יריב לוין, לעבוד בשיתוף פעולה עם ראשי המפלגות החרדיות ועם גורמים בענף התיירות במגזר החרדי. במסגרת זו, הוקם "פורום תיירות חרדית" בו הוצגו תכניות ופעולות המשרד וכן הועלו רעיונות שונים שהובאו בפני גורמי המקצוע וחברי הפורום".

"על פי אומדן הלמ"ס", נאמר, "המגזר החרדי בארץ מהווה כ-11% מכלל האוכלוסייה – כ-960 אלף איש. אין נתון מדויק לגבי מספר הלינות שניתן לזקוף למגזר זה, ואולם, על פי סקר שביצע האגף לעידוד תיירות פנים במשרד התיירות בשנת 2013 לבחינת הרגלי הנופש של המגזר החרדי, 57% מהנשאלים הצהירו שיצאו לחופשה בארץ הכוללת לינה. 59% מתוכם לנו באכסון מוכר (בתי מלון, אכסניות נוער ובתי הארחה)".

"בהתאם לזאת, ובהתבסס על מספר הלינות של תיירות הפנים בשנת 2013, ניתן להעריך כי 5% בלבד מלינות הישראלים בארץ במתקני אכסון מוכרים, מתבצעים על ידי המגזר החרדי. כלומר, הייצוג החרדי בלינות בבתי מלון מוכרים נמוך בכמחצית מייצוג המגזר באוכלוסייה. מנגד, ההערכה היא כי חלקן של הלינות באכסון הלא מוכר (דירות נופש, דירות להחלפה וחניוני קמפינג) דומה או אף גבוה יותר ביחס לייצוג באוכלוסייה".



0 תגובות